۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

باز هم سخنی از شما


چرا و چه لزومی به اضافه شدن چند کانال تلویزیونی دیگر به تلویزیون های جمهوری اسلامی است.
بیش از چهل کانال تلویزیونی ایرانی ماهواره ای وجود دارد که عمدتا در خط جمهوری اسلامی هستند و یا بخاطر منافعشان خود را بکوچه علی چپ زده وانگار نه انگار که 70 میلیون در کشورشان در زندانی بوسعت ایران بسر می برند .
نکته قابل تعمق اینجاست که دو کانال خارجی صدای آمریکا و بی بی سی لندن در چه سمت وسوی گام برداشته و چرا هزینه های هنگفت برنامه های خود را بزبان فارسی تحمل کرده و هدف از این کار چیست و آیا اصولان سیاست های جمهوری اسلامی و کشورهای آمریکا و انگلیس با هم در تضاد قرار دارند یا خیر ؟
سیاست بنگاه سخن پراکنی بی بی سی در کشورانگلیس این پیر استعمارگر در استعمار کشورها بر کسی پوشیده نیست یا حداقل برای ما ایرانیان در عمل کرد این صدا در ایران ابهامی وجود ندارد .
چرا که بخوبی بیاد داریم در دوران انقلاب رادیو بی بی سی برای پخش صدای مخالفان دولت وقت و به آشوب کشاندن ایران چه نقش داشت .
امروز تلویزیون بی بی سی لندن شعبه دیگر از کانال های جمهوری اسلامی ایران با پخش برنامه های خود که تماما در ایران ضبط و از انگلیس پخش میشود نقش این تلویزیون را در جهت تحکیم جمهوری اسلامی را بخوبی نشان می دهد .
این تلویزیون با پخش برنامه های از عمل های زیبایی از موی سر گرفته تا شست پا به بیننده القا می کند که در ایران نه تنها مردم مشکلی ندارند که در رفاه کامل بسر برده و تنها مشکلشان، مشکل زیبایی است که ایرانیان در داخل کشور را زجر می دهد. این دوربین زیبا بین هیچگاه سری به نانوایی ها ، پمپ بنزین ها ، بیمارستان ها ، کلانتری ها ، زندان ها دادگاه ها ویا به بهشت زهرا نمی زند تا دنیا را با عمق فاجعه انسانی در ایران آشنا کند که صد البته چنین توقعی از بی بی سی لندن نمی رود.
تلویریون بی بی سی در برنامه دیگر تاکسی سبزی را نشان می دهد که ویژه بانوان است و راننده آن یک خانم این تاکسی مسافری زنی را سوار کرده است که می گوید: هنگامی که سوار تاکسی که راننده آن یک خانم است میشوم احساس امنیت بیشتر می کنم این برنامه در تفهیم این موضوع به بیننده است که این خود خانم ها هستند که خواهان جدا سازی مردان از زنان هستند و نه دولت جمهوری اسلامی .
اما صدا آمریکا که آرمان آن دمکراسی برای مردم ایران بود با ورود آقای دکتر ک ,م به این تلویزیون و مدیریت بر آنان چه نقش زیبای در جهت دمکراسی برای مردم ایران داشت.
در گام نخست خود مخالفان جمهوری اسلامی را که در رادیو و تلویزیون های مخالف جمهوری اسلامی با برنامه های خود جمهوری اسلامی را مورد حملات شدید قرار می دادند را ( صوراسرافیل و آذری ودانشجویان مبارز) جهت همکاری بصدای آمریکا برده تا جمهوری اسلامی از دست این دو عزیز و دانشجویان مبارز نفس راحتی بکشد و در ادامه کار با حذف احمدرضا بهارلو که خود بنیان گذ ار برنامه میزگردی با شما بود این برنامه را بشیری بدون یال کوپال بدل کرد چرا که در این برنامه بهارلو با سبک و سیا ق خود به مشکلات مردم در ایران می پرداخت و در این برنامه از چهرهای شاخص بهره می گرفت که این برنامه را مورد توجه مردم قرار میداد.
با کمی دقت متوجه خواهید شد کسانی در تلویزیون صدای آمریکا مورد مصاحبه قرار می گیرند که لحن آرام تری علیه جمهوری اسلامی دارند وکسانی روی خط قرار میگیرند که اکثراٌ موافق سیاست های جمهوری اسلامی ایران هستند ونکته قابل توجه اینجاست که مردم از صدای آمریکا سئوال نمی کنند که بر سر بهارلو و لونا شاد چه آمد واین دو برنامه ساز کجایند؟ در ایران دیکتاتوری مردم با ارسال پیامک چنان بلایی سر مسئولین آوردند که برنامه تلویریونی 90 کانال سه که برنامه ای انتقادی ورزشی بود و توسط مسئولین جمهوری اسلامی قطع شده بود را دوباره پخش کنند .
براستی چه بر سر ما ملت آمده که هر کس هر آن چه بخواهد با می کند / هرجا سری است می کوبند / هرجا دری است می بندند ؟؟؟؟
بیژن

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام استاد بهارلو. متشكرم از اينكه ئي‏ميل ها را منتشر كرديد. نظر من اين است كه صداي آمريكا با اين روش خود فقط به خودش ضربه مي‏زند و ضرر ميكند وبر عكس آن شما نه تنها آسيبي نمي‏بينيد بلكه به محبوبت شما افزوده خواهد شد. اما يك نكته، درود بر شما كه به موقع و سنجيده متوجه كاستي‏هاي شبكه شديد و خود را آلوده نكرديد.

با سپاس از شما و اميد به ديدار دوباره شما
Parham .D

ناشناس گفت...

در نظر قبلي مخالفت خود را با كانال صداي آمريكا ابراز داشتم و همچنين مي‏دانم كه كانال بي بي سي هم ايرادات خاص خود را دارد. اما اينكه قضاوت يك طرفه كنيم هم درست نيست. هر كانال سياست مخصوص خود را دارد كه اگر خوب باشد بيننده جمع ميكند و اگر بد باشد عكس آن. هيچ كانالي ايجاد نمي‏شود كه فقط نظر من و شما را به تنهايي جلب كند. اين نوع تفكر كه انتقاد را در درجه اول قرار مي‏دهد و سر لوحه آن تئوري توطئه و استعمارگري است كمي كهنه و غير منطقي شده. با يك طرفه قضاوت كردن حتي يك كانال هم پيدا نمي‏كنيد كه رضايت من و شما را جلب كند. اگر بي بي سي چيزي مي‏گويد به اين دليل است كه وجود دارد، مگر اينكه شما بخواهيد بگوييد كه بي بي سي جعل خبر ميكند (مثل برنامه عملهاي زيبايي). اين كانال وظيفه ندارد برنامه‏هاي را ايجاد كند كه من و شما دوست داشته باشيم او بايد رضايت هزاران هزار نفر را جلب كند. همانطور كه آدم درد كشيده پايين شهر حق دارد برنامه داشته باشد، بالاشهري كه فقط به زيبايي خود مي‏پردازد هم حق دارد برنامه ويژه خود را داشته باشد. من خودم بارها برنامه‏هاي از بي بي سي فارسي ديده‏ام كه از وضعيت بد ايران سخن به ميان آورده. كانال بي بي سي كانال خبر پراكني است در درجه اول نه يك كانال كه سياسي باشد و هدف مبارزه داشته باشد (هر چند كه اين كار را غير مستقيم انجام مي‏دهد). اين كانال تلاش دارد كه انواع برنامه‏هاي فرهنگي، هنري و علمي را داشته باشد. به همين دليل بر خلاف صداي آمريكا كه 90 درصد آن سياسي است به سياست تماما نچسبيده. باز هم تكرار ميكنم كه اين كانال ايراداتي دارد اما در برابر كانالهاي جمهوري اسلامي قابل مقايسه نيست. صداي آمريكا هم همينطور است. راه و روش خود را دارد و اگر دوستش نداريم مي‏توانيم كانال را عوض كنيم نه آن كه تماما آن را بكوبيم بدون آن كه از حداقل فوائد آن بگوييم.مثل آقاي بهارلو باشيم. دوست نداشت، نپسنديد و رفت. اما گمان ندارم كه ايشان اين كانال را سراپا ايراد بداند. خلاصه اگر شخصي فكر كنيم و جهاني نتيجه بگيريم حاصلي در بر ندارد.

با سپاس از همه دوستان.

ناشناس گفت...

Dar mr. baharlo,
Regret to say that I myself had sent quite awful numbers emails to them and asking where is Mr. Baharlo and Ms. Lona
unfortunately like the Iranian Media they censor them and even were not provide any indication about it.
But I am sure one day Mr. Baharlo and the other Iranian like him joint hands for the free and without any sign of
this cruel Mola and rebuilt our dear Iran.
Wish to see you soon in Iran and send my Best regards to Ms. Lona
Seyed